![]() Afgelopen weekend zat ik naar een voetbalwedstrijd te kijken, toen mijn oog viel op de veldreclameborden. Daarop verscheen ineens de naam van een advocaten-notariskantoor. Interessant! Ik vroeg mij namelijk direct af wat dat doet voor de branding van het kantoor. Ik ging op zoek... En via Google ontdekte ik dat het betreffende kantoor Legal partner is van de betreffende voetbalclub. Dat staat overigens wel vermeld op de website van de voetbalclub, maar op de website van het kantoor staat helemaal niks. Zou dat een bewuste keuze zijn? Zou het kantoor er een slechter imago door kunnen krijgen? Of missen ze juist een kans om zich bij een groter publiek in de schijnwerpers te spelen? Ik ben er nog niet helemaal uit. In eerste instantie zijn ze Legal partner voor de club zelf en voor de leden van de Businessclub. Het kantoor richt zich dus niet zozeer op de grote schare supporters van de club en op de miljoenen voetbalkijkers. Ik ben wél benieuwd of het kantoor weet hoeveel nieuwe cliënten zich bij hen melden na het zien van de veldreclame. Dat zou namelijk interessant zijn. Acquisitie van nieuwe cliënten via het voetbalveld, een nieuwe trend? Of is het slechts schieten met hagel? ![]() Stel, u opent een winkel in een drukke winkelstraat. De huur is hoog en in de inrichting heeft u ook veel geld gestoken. De dag van de opening nadert en u bent er voor uw gevoel helemaal klaar voor. Laat die klanten maar komen! Aan het einde van uw eerste dag is er geen klant geweest. En de hele eerste week valt het allemaal nogal tegen. Met uitzondering van een nieuwsgierige, maar niet echt geïnteresseerde shopper zijn er niet veel mensen binnen geweest om te kijken naar wat u allemaal te bieden heeft. En dat is nogal wat! Hoe kan dat nou? U was toch goed voorbereid? Wat ging er dan mis? Was de etalage wel ingericht, zodanig dat potentiële klanten konden denken: daar zie ik iets waar ik behoefte aan heb, daar moet ik naar binnen? Nee, dat was u even vergeten. De buitenkant. De zogenaamde Branding, waarmee u uw potentiële klant over de drempel helpt. Je kunt dit vergelijken met een website. Vaak wordt er veel geld geïnvesteerd in een website en zijn de verwachtingen daarom ook hooggespannen. Je denkt dat de cliënten dan wel vanzelf komen. Maar niets in minder waar, tenzij je aandacht besteedt aan een aantal essentiële zaken. Bied je wel de juiste “waar” voor jouw klanten? Hoe onderscheidend is de website ten opzichte van die van uw concurrenten? Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers ook cliënten worden? Kortom: is je “etalage” wel aantrekkelijk genoeg om de potentiële cliënten over de drempel te helpen? Bent u benieuwd hoe uw website op deze punten "scoort"? Laat dan een gratis websitescan doen. Meer informatie vindt u hier. |