![]() Stel, u opent een winkel in een drukke winkelstraat. De huur is hoog en in de inrichting heeft u ook veel geld gestoken. De dag van de opening nadert en u bent er voor uw gevoel helemaal klaar voor. Laat die klanten maar komen! Aan het einde van uw eerste dag is er geen klant geweest. En de hele eerste week valt het allemaal nogal tegen. Met uitzondering van een nieuwsgierige, maar niet echt geïnteresseerde shopper zijn er niet veel mensen binnen geweest om te kijken naar wat u allemaal te bieden heeft. En dat is nogal wat! Hoe kan dat nou? U was toch goed voorbereid? Wat ging er dan mis? Was de etalage wel ingericht, zodanig dat potentiële klanten konden denken: daar zie ik iets waar ik behoefte aan heb, daar moet ik naar binnen? Nee, dat was u even vergeten. De buitenkant. De zogenaamde Branding, waarmee u uw potentiële klant over de drempel helpt. Je kunt dit vergelijken met een website. Vaak wordt er veel geld geïnvesteerd in een website en zijn de verwachtingen daarom ook hooggespannen. Je denkt dat de cliënten dan wel vanzelf komen. Maar niets in minder waar, tenzij je aandacht besteedt aan een aantal essentiële zaken. Bied je wel de juiste “waar” voor jouw klanten? Hoe onderscheidend is de website ten opzichte van die van uw concurrenten? Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers ook cliënten worden? Kortom: is je “etalage” wel aantrekkelijk genoeg om de potentiële cliënten over de drempel te helpen? Bent u benieuwd hoe uw website op deze punten "scoort"? Laat dan een gratis websitescan doen. Meer informatie vindt u hier. |