Bent u al een Meesterlijk Merk?
  • Home
  • Diensten
    • GRATIS websitescan
    • Een professioneel profiel
    • Complete website
    • Content-abonnement
    • Effectief bloggen voor advocaten
    • Tarieven
  • Over mij
    • Case Studies
    • Samenwerkingen
  • Blog
    • Gratis downloads
  • Contact

Word een Meesterlijk Merk
​Blog 

10 argumenten waarom advocaten moeten bloggen

6/5/2015

Reacties

 
Picture
Zo, u bent dus een drukbezette advocaat, advocaat-stagiair, of juridisch professional. 
En u bent ook bezig een naam op te bouwen in de advocatuur, u bent   onlangs een nichekantoor gestart, wilt uw kennis delen of zoekt een baan als advocaat of jurist. 
Waarom zou u een blog beginnen? Door te bloggen kunt u eenvoudig uzelf of uw kantoor promoten, met andere woorden: u werkt aan uw eigen Meesterlijke Merk. Hieronder volgen 10 redenen waarom u zou moeten (beginnen met) bloggen.

1. Promotie voor uw kantoor of diensten
Met bloggen bereikt u een veel groter publiek, ver buiten de grenzen van uw stad of regio. Succesvolle bloggers bereiken elke dag miljoenen mensen. Daar streeft u misschien helemaal niet naar, maar bloggen is wel een heel goede manier om uw kantoor of diensten te promoten bij een groot publiek

2. Werken aan uw Meesterlijke Merk
Uw merk bestaat uit meetbare en onmeetbare factoren die uw unieke waarden laten zien en die u onderscheiden van andere kantoren in uw niche (ook wel uw concurrenten genoemd). Uw merk kunt u communiceren via verschillende kanalen, zoals uw website en uw visitekaartje tot hoe u zich kleedt en hoe u communiceert. Bloggen is een fantastische manier om aan uw merk te werken en ervoor te zorgen dat het beeld dat uw lezers, collega's en cliënten van u hebben positief is en blijft. 

3. Uzelf als expert neerzetten
Bloggen helpt u om uw professionele reputatie als expert op te bouwen. Door degene te worden waarnaar wordt doorverwezen als iemand een specifieke juridische vraag heeft, geeft aan uw geloofwaardigheid een positieve boost en zorgt daardoor voor nieuwe cliënten (zie nummer 5) en nieuwe mogelijkheden (zie nummer 8).

4. Uw online aanwezigheid vergroten 
Wellicht hebt u een website, een Linkedinprofiel, een Twitter account en/of een Facebookpagina. Een blog is nog een manier om online zichtbaar te zijn en uw naam te vestigen.
Anders dan een statische website is bloggen een dynamischer manier om uw kennis en zichtbaar te maken. Bovendien kunt u door te bloggen via uw website deze steeds op een eenvoudige manier voorzien van nieuwe en actuele informatie, iets waar Google gek op is, waardoor uw website beter vindbaar is.

5. Nieuwe cliënten vinden
Tegenwoordig wordt steeds vaker via het internet gezocht naar oplossingen voor juridische problemen of vraagstukken. Een blog is een ideale manier om potentiële cliënten te laten weten dat u bestaat en dat u degene bent die kan helpen. Zorg ervoor dat uw website is geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO) en dat deze mobielvriendelijk is. Google vindt dit tegenwoordig erg belangrijk, aangezien steeds meer mensen websites bezoeken via smartphones en tablets. Uw website wordt door Google lager gerankt als deze niet voldoet aan de mobielvriendelijke eisen.

6. Uw professionele netwerk uitbreiden
Door te bloggen breidt u uw professionele netwerk eenvoudig uit. Door uw lezers aan te spreken, komt u rechtstreeks in contact met gelijkgestemden met wie u van gedachten kunt wisselen, een dialoog kunt starten en een relatie kunt opbouwen.

7. Anderen begeleiden en informeren
Bloggen is een ideale manier om anderen te begeleiden naar een oplossing voor hun juridische probleem, of te adviseren en informeren over uw expertise. Dit maakt u geloofwaardig en betrouwbaar en zorgt ervoor dat u wordt gezien als expert op uw rechtsgebied. 

8. Levert nieuwe mogelijkheden op
Naarmate uw blog steeds meer geïnteresseerde volgers krijgt, worden u en uw kantoor steeds bekender bij grotere groepen geïnteresseerden. Uw blog opent deuren naar nieuwe kansen zoals uitnodigingen om te komen spreken op bijeenkomsten en seminars op uw vakgebied, uitnodigingen om aan andere publicaties mee te werken, om een gastblog te schrijven, en nog veel meer.

9. Extra inkomsten genereren
Er zijn veel mogelijkheden om geld te verdienen met uw blog. De populairste is via advertenties op uw website. Andere manieren zijn: 
aanbieden van whitepapers, e-books en andere informatie tegen een geringe bijdrage;
creëren van een voor leden afgeschermd gedeelte waar u video's, podcasts of online trainingen toevoegt waarvoor leden graag willen betalen. 

10. Beïnvloeden van anderen
Advocaten en juridische professionals zijn experts in het overtuigen van anderen en schrijven is hun vak. Bloggen is een fantastische manier om uw visie kenbaar te maken, anderen te beïnvloeden in hun manier van denken, bekend te worden met de mening van uw lezersschare en de juridische sector in het algemeen. Het kan u tevens helpen een autoriteit te worden op uw vakgebied. 

Tip: realiseert u zich goed wat het doel van uw blog is en voor wie u blogt. Blog dus niet in de taal van uw collega's of concurrenten, maar in de taal van uw potentiële cliënten.

Wilt u ook effectief leren bloggen? Op vrijdag 12 juni geef ik hier een workshop over! 

Reacties
    View my profile on LinkedIn

    Archief

    September 2015
    Juni 2015
    Mei 2015
    Maart 2015
    Januari 2015
    November 2014
    September 2014
    Mei 2014
    Maart 2014

    Categorieën

    Alles
    Advocatenkantoren
    Facebook
    Marketing

Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.
  • Home
  • Diensten
    • GRATIS websitescan
    • Een professioneel profiel
    • Complete website
    • Content-abonnement
    • Effectief bloggen voor advocaten
    • Tarieven
  • Over mij
    • Case Studies
    • Samenwerkingen
  • Blog
    • Gratis downloads
  • Contact